Pagina's

zaterdag 10 september 2011

In voorbereiding op...

Nog zo veel te doen voordat.....
in januari een nieuw mensje, onze spruit nummer drie, ter wereld zal komen.
Heel erg blij ben ik dan ook met het boek 'Childbearing year' van Susun Weed, waarin 13 maanden staan beschreven ( 2 maanden voor zwangerschap, 9 maanden zwangerschap en 2 maanden na de geboorte) rondom je zwangerschap en hoe je die het beste kunt aanvullen/ ondersteunen/ begeleiden met kruiden uit je omgeving.
 Er zijn al heel wat kruiden gedroogd, tincturen en olieen gemaakt, maar er staan er nog heel wat op mijn lijstje. Toch besloten kleine piraat en ik om vanmiddag te gaan vissen. Even had ik de illusie lekker te kunnen lezen langs de waterkant.


Helaas, zwemvest vergeten. Kleine piraat ging elke keer zo op in broodballetjes draaien voor de vissen en 'hoe hou ik mijn hengel goed vast' dat ik geen letter durfde te lezen.

Ondanks dat en dat we geen vis hebben gezien, was het een heerlijke middag.
Ach, ik voel me super en januari lijkt nog zo ver weg.

Note: wil je meer weten over Susun Weed en haar gedachtengang kijk dan eens hier.

7 opmerkingen:

  1. Ben jij zwanger joh dat wist ik helemaal niet VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Haha geweldig joh word er gewoon helemaal blij van (geweldige soundtrack bij dit blije bericht: http://youtu.be/Gdlkx_cIqtE)

    Ik ga eens kijken. Niet dat ik ooit nog zwanger wil worden maar toch. Blijft mooi he, zwangerschap en kleine babietjes.

    *grote slok wijn drinkt op kleine mini van Helena*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd hoor!! Jij hebt het lang voor ons verzwegen kunnen houden. Fijn dat je je zo goed voelt en genoeg energie hebt om met je piraten op pad te gaan. En straks weer een nieuwe piraat (of piraten-meisje) erbij, leuk zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Valhalla:
    O, dat heb ik ook heel lang geroepen en gedacht. Toch voelde ik mij er weer helemaal klaar voor, zullen de hormonen wel zijn geweest. Het grappige is dat ik er nu echt van kan genieten en dat bij de vorige twee ik het vaak te druk, druk daarvoor had. Grappig he, hoe het leven kan lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd! Fijn dat je er nu ook echt van kunt genieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat spannend, gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Susan Weed ken ik van naam, leuk om haar site te bezoeken. Ik wens je een hele fijne maanden van voorbereiding toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd!
    Wat goed dat je er nu veel bewuster van kunt genieten. Komt ook wel doordat je nu wat ouder en ervarener bent, denk ik. Was mijn beleving wel, tenminste.

    BeantwoordenVerwijderen