Pagina's

dinsdag 31 januari 2012

Over sneeuw en zelf scheercreme maken

Wat een verrassing. Sneeuw, sneeuw, sneeuw!
De jongens buiten sneeuwballen gooien en sneeuwpop bouwen. Ik binnen aan het experimenteren.
Geinspireerd door een recept op internet maakte ik mijn eigen scheercreme.

Ik gebruikte ongeveer:
Twee lepels cocosolie, twee lepels zelfgemaakte vloeibare zeep en een scheutje olijfolie en dan flink opkloppen. Vind je het mengsel te dun dan voeg je cocosolie toe tot het dik genoeg is. Wil de substantie niet genoeg aan elkaar binden dan kun je er een heel klein beetje heet water bij doen. Gewoon een beetje rommelen totdat het spulletje lekker smeert.

Zijdezachte benen, oksels en een vettige wasbak waren het resultaat. Ik ben om!
Wie wil er nou geen zijdezachte benen en meteen een stok achter de deur om de wasbak schoon te maken? Bijzaak natuurlijk, maar je weet ook precies wat je op je lichaam smeert zonder ingewikkeld etiket te lezen in veel te kleine letters.

7 opmerkingen:

  1. Goede tip, ik denk dat ik dit ook maar eens een keer ga maken. Ik gebruik niet vaak scheerschuim, want scheren onder de douche is wat mij betreft ook prima, maar het klinkt wel 'schoon'. Kun je het ook bewaren?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'k Zal mijn dochter eens tippen, die ziet ws wel wat in die selfmade scheerzeep.
    Mooi hoor, die gedecoreerde ramen...;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Er is bij jullie wel veel sneeuw gevallen. En ik ga die scheerzeep ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo veel sneeuw hebben wij hier niet gehad hoor! ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb even zitten genieten van je foto's, daar moet ik het wat sneeuw betreft voorlopig meedoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zoveel sneeuw hadden wij niet! Wij hadden alleen een dun laagje stuifachtige sneeuw. Prachtige foto van die sneeuwpop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een verschil, hier geen vlok gevallen maar wel snijdend koud. Ook lekker :)
    Leuk experiment met de scheerzeep, hier scheren wij gewoon met olijf of alepzeep en dat gaat zo goed dat we het ook niet anders meer willen. Hoe is het met de baby, en met jou?

    BeantwoordenVerwijderen