Pagina's

dinsdag 17 mei 2016

Het echte leven



Voor Valhalla, wat plaatjes van het echte leven.
Onze (niet) zo gezellige woonkamer in het afgeleefde huurhuis. Net niet op de foto rechts ligt een berg speelgoed bij ontbreken van opruim kast/manden. Gelukkig is er sinds drie weken ook een stofzuiger na bijna 8 maanden dagelijks kleedjes kloppen en vegen. Die grote hangbank is mijn bed. Lief noemt de woonkamer ook gewoon de slaapkamer van mama. 
Kijk, zo doe ik de administratie. Met bier. Kijk ook even naar de eeuwige strijkstapel en het drogende kleedje. Iets met kat en een niet verteerde muis.

De nog niet opgeruimde boodschappen, de rondslingerende schoenen in de gang en de berg jassen aan de kapstok.
De keuken, die altijd een beetje plakt omdat het bovenste laagje van de kastjes loslaat, jak! Een inductie kookplaat, daar doe je mij trouwens geen plezier mee. Hij werkt snel, heel snel, maar piept om de haverklap. De pan te lang van het oppervlak, te veel water op het oppervlak, te heet, piep, piep, piep. Doe mij maar een houtkachel om op te koken. Ik begrijp niet zo goed waarom niet meer mensen daar voor kiezen. Fikkie stoken en dan koken is toch leuk? 

Nee, ons huis en dagelijkse leven zonder de man is op dit moment geen droomleven. Toch ben ik en naar mijn idee de kinderen ook, heel erg blij. Blij met dit heerlijke echte leven. 

7 opmerkingen:

  1. wat een heerlijk en eerlijk blog!
    X Es

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik zie niks vreemds hoor, gewoon dagelijks leven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, dank je wel ;)
    Net of ik het over jou had met je afgestylde-geen vuiltje te zien-instagramfoto's hè :D
    't Is net een gewoon huis waar jullie nu wonen joh. Het alledaagse leven 'binnen' is ook bijna overal het zelfde. Min of meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha, jij ook al? Ik keek net op het blog van 50 Tinten Mirjam, en die had ook al allemaal foto's gemaakt van het 'echte leven'. Een nieuwe hype? Vind het wel een goeie ontwikkeling dat mensen geen zin meer hebben in dat perfectionisme. En inderdaad, wat je ziet is het gewone leven, wat een verademing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. doet mij denken aan die spreuk,

    there is no way to happiness .. happiness is the way

    het gaat er niet om hoe het eruit ziet of wat je doel is -- maar het gaat erom dat je blij bent met je eigen leventje met strijk en muizen en plakkastjes en al

    (btw wij hebben ook zo'n inductie geval in ons nieuwe huis ik heb er nu al een hekel aan .. moet er zelfs nieuwe pannen voor kopen? hij gaat eruit hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. doet mij denken aan die spreuk,

    there is no way to happiness .. happiness is the way

    het gaat er niet om hoe het eruit ziet of wat je doel is -- maar het gaat erom dat je blij bent met je eigen leventje met strijk en muizen en plakkastjes en al

    (btw wij hebben ook zo'n inductie geval in ons nieuwe huis ik heb er nu al een hekel aan .. moet er zelfs nieuwe pannen voor kopen? hij gaat eruit hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen