Pagina's

woensdag 21 december 2016

Kerstkaarten

Zoals elk jaar ben ik weer `fashionably late` met de kerstkaarten.Lekker belangrijk, maar toch. Nu versturen we er niet zo heel veel. Alleen wat naar naaste familie, een paar vrienden en een paar oud buurtjes. Meestal maken we de kaarten zelf.

Vorig jaar was de kaart twee dagen voor kerst af, ahum. Er is ook een kleurplaat van de kaart, HIER vind je de link naar de download.


Dit jaar doen we het simpeler allemaal. Gewoon een ideetje van internet geplukt, kan de oefenversie wel even laten zien. 
Zo leuk om te doen, je vingers onder verf te kliederen.
Kennen jullie `make awesome art`  van Koosje Koene? Heel inspirerend en een bron aan info om te leren tekenen. Kijk HIER eens voor het maken van een snelle kerstkaart.  

Verder zijn we in volle voorbereiding om naar Nederland te gaan (lees: de wasmand en koelkast moeten leeg). Ondertussen hebben we al zo vaak gereisd dat ik niet zo goed begrijp waarom ik daar eerder stress van kon hebben. Alhoewel, met een veestapel die je achterlaat, is het natuurlijk wel andere koek. Nu hoeven we Ibbeltje de kat alleen maar naar het opvangadres te brengen en een plekje voor de geredde kauw, die in het houthok woont, te zoeken.

Gisteren vonden zoonlief 2 en zijn vriendjes een kauw met een slechte poot. Onze zoon, grote dierenvriend, kon het natuurlijk niet aanzien, een gewonde vogel. Ik werd huilend opgebeld, of ik wilde komen met een doos en handschoenen. Nu woont de kauw in het houthok en wordt liefdevol verzorgd. Hopelijk is hij morgen genoeg bijgekomen om hem vrij te laten. Een vogelopvang heb ik nog niet gevonden en ik denk niet dat hij mee kan naar het kattenpension of dat hij welkom is bij een van de vriendjes. Nee paps en mams, ik beloof dat we hem niet meenemen. 

Morgen is het de laatste schooldag voor de jongens en Lief. Vanmiddag staat koekjes bakken, marshmallows versieren en bedankjes schrijven voor de leerkrachten op de planning. Laat de vakantie daarna maar komen, we zijn er klaar voor. (Duimen dat we de kauw kunnen uitzetten)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten