Pagina's

vrijdag 10 februari 2017

Nog even over kerst.


Nog even over kerst. We reden naar Nederland en vierden kerst met familie. Dat was leuk. Daarna gingen we nog een weekje logeren bij vrienden in Nederland en vierden er oud en nieuw. Eten, drinken en gezelligheid in overvloed. Wat wil een mens nog meer?

Zo zat ik er ongeveer bij tot 24:00 uur  op 31 December 2016.
Tussen al de gezelligheid door haakte ik nog een end weg aan een deken voor een vriendin. Gelukkig was hij op tijd af en ligt hij nu te prijken op haar bank. Wel verslavend, dat haken. Als ik eenmaal begin kan ik niet zo goed meer stoppen. Hebben meer mensen daar last van?

De vakantie was leuk, maar het was ook fijn om weer terug te gaan. De terugweg was nog wel een dingetje. Het laatste uur redden we in een sneeuwstorm, in het donker . Klinkt heel spannend, maar het is eerder eng. Vreselijk. Uiteindelijk zaten we bijna bovenop de rotonde in de stad. Pfieuw, we wisten weer waar we waren. Onderweg voelden we ons ook wel een beetje mietjes. Vonden wij het alleen zo eng? Hoe zat dat met de zweden zelf? Gelukkig was het uitgebreid op het nieuws hoe erg het was en kregen we vragen hoe we in hemelsnaam thuis waren gekomen. De volgende keer moeten we dat anders plannen en naar de weersverwachting kijken. Weer wat geleerd.



Wat wel leuk was, was de enorme berg sneeuw die er lag de volgende dag. We konden dus met de sleetjes boodschappen gaan doen en onze schaatsen laten slijpen. Heel belangrijk, want die schaatskriebels.......
Ons zwemmeertje dichtbij was omgetoverd tot een witte zee. Niets zo leuk als het ijs uitproberen (en mama zenuwachtig maken). Kunnen we al naar het eilandje schaatsen? Nog even geduld, bijna.


Al lijkt het weer een tijd terug, ik hoop dat jullie allemaal een leuke kerst hebben gehad en een fijn begin van het nieuwe jaar.

3 opmerkingen:

  1. Het weer en onze spijkerbanden zijn de reden waarom ik liever na pasen en voor november ga. Hoewel we de vorige keer in juni 5 uur lang door gruwelijke hoosbuien en onweer reden in Duitsland, haha. Fijn dat jullie toch thuis gekomen zijn. De slechtweertolerantie houdt ook in het Hoge Noorden een keer op.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk om in Nederland kerst te vieren . En een mooie deken leuk hoe je ze aan elkaar gemaakt hebt en heerlijke kleuren mag je trots op zijn. en haken is af en toe echt een verslaving

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je blij was om weer thuis te komen; dat lijkt me een goed teken dat daar je thuis is geworden.

    Zo rijden in een storm in het donker lijkt me inderdaad eng!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen