Pagina's

vrijdag 16 mei 2014

Nooit vergeten

Het bewijs ligt er.
Nu nog moeders zo ver krijgen dat ze haar kroost showt.
Het valt nog niet mee om de kinders op de kiek te krijgen, alle elf. Alsof  moeder de kip weet wat we van plan zijn met haar pieperds als ze groot zijn. 
 Beetje Cru is het wel, de kinderen adoreren de kuikens altijd en zijn er maar druk mee. Ongeveer zeven  maanden later liggen ze op ons bord. In ons gezin is er geen haan die kraait naar die schattige kuikentjes van weleer. Toch is vlees eten regelmatig een onderwerp van gesprek aan tafel. Onze lieve buren zijn vegetariĆ«rs en de jongens vinden dat reuze interessant. Soms roepen ze dat ze ook geen vlees meer willen. Prima, zelf at ik jaren geen vlees, maar als de pan op tafel komt is het vlees zwak en prikken de jongens toch snel een vorkje mee.

Er is echter wel een ding uit den boze in ons huishouden. Vlees weggooien. Ik krijg de rillingen als ik zie hoe makkelijk sommige mensen hun (restjes) vlees in de prullebak gooien. Een beetje meer respect graag! Vlees weggooien dat kun je niet maken, er is namelijk wel een dier voor dood gegaan en dat mogen we NOOIT vergeten.

3 opmerkingen:

  1. Dat is gewoon de natuurlijke gang van zaken. Al je dieren voor het nut houdt, dan hecht je je er wel aan, maar toch met die afstand die de smaak niet bederft als je begrijpt wat ik bedoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, 11 kuikentjes.
    Hier in Hongarije verklaren de Hongaren ons voor gek.
    Wij slachten onze kippen niet en hebben ze puur voor de eieren.
    Volgens de Hongaren zijn onze kippen geen hobbykippen,
    maar moet je ze slachten en lekker opeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi hier nu 7 kuikens waarvan er 4 haantjes zijn .

    Ik ben opgegroeid met twee opa's die zelf slachten , kippen konijn. Hazen ect ect .....me schoondochter zou zo voor mij de hanen willen slachten over een aantal maanden ,.....ik als diermens en van de 47 jaar ben ik 39 jaar vegetariƫr .

    Anitaboer@me.com

    BeantwoordenVerwijderen