Pagina's

donderdag 17 november 2016

Mijn hobby zooi!


Het is zover. Ik kan er niet onderuit. De rommelhoek in de kelder moet opgeruimd. De plek waar iedereen alles neergooit wat geen vaste plek heeft in huis. Zo nu en dan verdwijnt er iemand tussen de zooi om iets te zoeken. Het ergste is dat de meeste zooi, hobbyspullen van mij zijn. Ik mag erg graag hobbyen. Neem eens een hobby zonder zooi, probeert de  man nog zo nu en dan aan mijn verstand te prutsen. Weinig kans van slagen, want ik hou van zelf maken. Vooral zelf maken van gevonden spullen. Hemels, wat word ik daar blij van. In de loop van de jaren is er wel de regel gekomen, iets erin, iets eruit. Helaas, door drie verhuizingen in 1 jaar is het overzicht zoek. Was ik een poos terug al begonnen met mijn spullen op te maken, het lijkt een eindeloze zaak. Het volgende probleem dient zich dan weer aan. Waar naartoe met alle zelf gemaakte spullen?  

Zo maakte ik tal van wasknijperschortjes en deelde die uit. Het leuke was dat ik weer oude stoffen terug kreeg, waar ik dan weer schortjes van maakte



of lappenknuffels.

 


Zo maar even een greep uit de collectie. Verder breide ik nog truitjes, sokken, wanten, beenwarmers en haakte drie dekens. Je zou haast denken dat ik zeeën van tijd heb. Nee, 10 maanden geen internet toegang in huis en geen TV, dan kom je al heel ver,  Nog steeds kijk ik bijna geen TV of Netflix. Het is uit mijn systeem. Ik wil liever iets maken, het werkt verslavend. Nog het allerleukste is dat ik er steeds handiger in word, in dat maken (misschien is dat wel de verslavende factor). Was er eerst echt een haat/liefde verhouding met mijn naaimachine dan is dat nu echt omgeslagen in houden van. 

Nu nog al mijn spullen ordenen. Er is haast bij. Vandaag komt oma E en die moet slapen in de kelder. Juist, de kelder met zooi. Laat ik maar snel aan de slag gaan.





11 opmerkingen:

  1. Haha. Succes! Ik heb allemaal van die grote doorzichtige plastic bakken voor mijn zooi. Dat helpt.
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Dat knijper schortje! COoooolll1 wat ben jij crea, ik kijk ook nooit tv. Vind er geen hol aan... maar ja pinterest daarentegen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pinterest durf ik niet zo goed aan te beginnen. Ben bang dat mijn hoofd dan overloopt van de ideeën.

      Verwijderen
  3. Ha, dan heb je mijn voorraad wol en lappen nog niet gezien ;-)
    Maar ik ben ook laatst aan het ruimen gegaan. Ik heb gewoonweg niet genoeg tijd voor al die leuke dingen die nog te maken zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het leuke is aan opruimen van je hobbyspullen dat je juist weer nieuwe ideeën krijgt... Die lappenpopjes zijn ook erg leuk. En een knijperzak wil ik ook nog maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier met oma E! En wat maak je veel leuke dingen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hobbyspullen is nooit zooi, dit is alleen zo in ogen van degene die niet hobby-en tot het moment komt dat ze iets nodig hebben dan is het ineens 'wat heb je leuke spullen"

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met oma in de kelder! Grappige logeerplek ;) Een hobby met wol of stof neemt nou eenmaal ruimte in, daar doe je weinig aan vrees ik. Hier hetzelfde....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ach opruimen heeft ook voordelen, het knapt altijd op.Je weet weer wat je hebt en je vind weer verloren spullen terug. en als het meezit kan oma lekker slapen :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder leuke dingen allemaal! Kun je ze niet op je blog te koop aan bieden en zo opruimen combineren met wat inkomsten?

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat had de man ook al bedacht. Tja, ik weet het niet. Er is in december wel een kerstmarkt in het dorp. Als ik durf, vanwege de taal he, neem ik misschien een stalletje.

      Verwijderen