Pagina's

donderdag 17 augustus 2017

En?

Beetje flauw natuurlijk, in mei een post schrijven met een cliff-hanger en vervolgens niets meer laten horen.

Eerst het goede nieuws, de boerderij is van ons. Jippie en een vreugdedans. Het duurde nog wel tot eind juni voordat alles rond was qua papieren. Zweedse instanties .......... daar moet je heel veel geduld mee hebben, om het maar even netjes uit te drukken. Vervolgens volgden er nog vele lesjes in geduld hebben met de oud eigenaren (vanaf nu de mannekes genoemd). De dag dat we in het huis wilden, werd er nog paniekerig vanalles en nog wat uit het huis gegooid door de mannekes. Om een lang verhaal kort te maken, er staan nog heel veel spullen in de schuren en op het erf. Je wordt spontaan minimalist als je er een week tussen zit en probeert op te ruimen. Het liefst zou ik alles in een container gooien, maar dat voelt toch als verspilling. Alles wordt dus netjes gesorteerd voor het recycle station of het Rode Kruis in de stad. Gelukkig vinden de kinderen het helemaal te gek om tussen alles te 'dumpster diven'  en op de oude autowrakken te klimmen. Ons vervelen doen we niet deze vakantie.


Zoals ik hier al schreef,  ging het niet echt goed met de gezondheid van mijn ouders. Kreeg mijn moeder de dag nadat we onze boerderij kochten te horen dat ze ongeneeslijk ziek was, volgde dit nieuws ook een maand later voor mijn vader.  Twee weken geleden overleed mijn moeder na een heftige periode van ziek zijn.  

Soms is het leven net een achtbaan. Denk je dat je rechtuit gaat wordt je opeens naar links geslingerd of hang je ondersteboven, inclusief naar gevoel in je maag.  De hele lente en zomer zaten we in de achtbaan. Gelukkig waren er ook leuke momenten, met armen in de lucht, heel hard gillen en mooie uitzichten op de hoogste punten. Toch wordt het tijd om uit te stappen en op zoek te gaan naar een andere atraktie. Het mag wel even iets minder heftig. De draaimolen als het kan, graag. Ik heb er nu al zin in.

13 opmerkingen:

  1. Heftig zeg, veel sterkte toegewenst. Ja, wat zul je dan uit kunnen zien naar de normale draaimolen en de gewone sleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk trouwens dat het huis op deze droomplek van jullie is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie hebben VILLA KAKELBONT gekocht!! Ge-wel-dig!!!!! Verheug me op alle verhalen!!

    En heel erg gecondoleerd met je moeder, en sterkte met het zorgen voor je vader. Moeilijk.

    Maar dat huis .... heerlijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WAT een leuk huis en wat een geweldige plek!!
    En gecondoleerd met je moeder. Heftig hoor! Sterkte ook met je vader. Ja, mijn moeder zei toen ze nog leefde; de duivel poept altijd op de grote hoop.... Vaak komen dingen tegelijk.

    Maar leuk weer van je te horen!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die rollercoaster waarin je blijkt te zijn gestapt als je dacht dat het een trapauto was waarin jij het tempo bepaalde.
    Ineens gaan de remmen los en is alles op zijn kop en ben je de controle kwijt.
    Tegen de tijd dat je weer rustig afremt ben je misselijk en hevig door elkaar geslingerd een ervaring rijker!
    Gecondoleerd met het verlies.
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis.
    Felicitatie en condoleren horen soms naast elkaar.
    Het leven geeft en neemt.
    Sterkte met het verwerken van dit alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is allemaal heel heftig! Gecondoleerd met je moeder en sterkte met je vader.
    Maar wat een geweldig huis!!!!!!
    En leg mij nu eens uit wat zweden hebben met autowrakken, want in de vakantie viel het me weer op dat een beetje Zweed toch minstens 1 autowrak op z'n erf heeft staan.😁

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gecondoleerd met je moeder en dan vader ook zo ziek heftige berichten zijn dat. Maar een mooi huis heb je en ik hoop dat het even wat rustiger wordt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is inderdaad heel erg heftig allemaal. Alsnog gecondoleerd met je moeder wens je heel veel mooie herinneringen aan haar toe. Veel sterkte met je vader. En tot slot natuurlijk ook heel erg gefeliciteerd met jullie huis. Wat een werk zal t zijn maar wat kan je er veel moois van maken. Ik moest inderdaad ook aan Pippi Langkous denken. Heel veel plezier bij het opknappen toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had het al begrepen van je moeder, maar ook nog eens je vader zo ziek. Och, meid, wat een verdriet!! Ik hoop dat je wat afleiding vind in het opknappen van jullie geweldige huis. Dat zal vast prachtig gaan worden, dat weet ik zeker. Gecondoleerd met het verlies van je moeder en heel veel kracht gewenst de komende tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en niet weer een half jaar wachten he?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een geweldig huis! Fijn dat deze plek nu van jullie is.
    Gecondoleerd met je moeder. En je vader ook nog ziek. Wat krijg jij veel op je bord.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat verdrietig, je moeder overleden, sterkte met jullie verlies.
    Wel een fijn plekje hebben jullie zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gecondoleerd met het overlijden van je moeder . En fijn dat het goed gekomen is met het huis.

    Gr uit Roemenie

    BeantwoordenVerwijderen