Pagina's

donderdag 5 oktober 2017

Zelfgemaakte cadeautjes

Op oudjaarsdag 2016 zat ik heerlijk bij de houtkachel van vrienden in Nederland. Die dag was ik aan een nieuw haakproject begonnen, een granny square deken. In 2017 zou mijn schoonzus 50 worden en het leek mij  leuk om een deken voor haar te haken. Het liefst zou ik alleen maar zelfgemaakte cadeaus geven, maar ja....meestal bedenk ik dat te laat en is er niet voldoende tijd om zonder stress iets te maken. Misschien dan alleen voor hele speciale gelegenheden? Dan bedenk ik aan het begin van het jaar voor wie ik iets wil maken en kan daar dan op mijn gemakkie mijn liefde en tijd in steken.   Een goed voornemen voor 2017, vond ik zelf. 

Mijn schoonzus werd 50 in augustes, het moest toch een makkie zijn om de deken af te hebben. Inderdaad, begin maart was de deken af. Mmmm, toch niet helemaal. Ik vond de deken te smal en wilde hem groter maken. Helaas was de wol in Nederland gekocht en kon ik in Zweden niet hetzelfde vinden. In april was ik in Nederland en vond toch nog dezelde wol. Pfieuw. Helaas kwam er van haken daarna niet zo veel meer en voor je het weet is het half augustes. 
Maar, nu kan ik in de herkansing. We vieren de verjaardag van mijn schoonzus pas eind oktober. Als een bezetene heb ik dus gehaakt om de deken breeder te maken. Alleen, onervaren als ik ben, is er nu te weinig wol voor de rand. Hahaha, lach als een boer met kiespijn.

Op Instagram deelde ik mijn project en het gebrek aan wol. Sommigen boden aan om wol voor mij te zoeken in Nederland. Zo lief! Gelukkig vond ik ongeveer zoiets in de stad (1000* blij). Nu ga ik heel snel die deken afmaken. Het is bijna eind oktober en je weet maar nooit wat er nog tussen kan komen.


6 opmerkingen:

  1. Fijn dat je toch wol hebt gevonden. En inderdaad, voor dat je het weet is het eind oktober. Veel haakplezier!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is schitterend!!!!!! Wat een kado hee!

    (maar leest je zus jou blog niet?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is voor mijn schoonzus. Die leest mijn blog niet, mijn zussen ook niet (of er moet iets veranderd zijn). Mijn vriendinnen uit Nederland ook niet, op 1 na. Ze weten er allemaal van . Ik blog al meer dan 7 jaar met af en toe een onderbreking. Grappig hè. Het heeft hun interesse gewoon niet.

      Verwijderen
    2. Of ik schrijf eigenlijk bar slecht 😂. Dat kan natuurlijk ook nog.

      Verwijderen
    3. Hoi Helena ik volg je al zo lang , ik ben een vriendin van jou vriendin haha en Monique heeft mij al jaren geleden verteld van jou blog , dus stiekem vind ze het vast wel leuk !! Groetjes Simone

      Verwijderen
  3. leuk dat je weer regelmatig schrijft! Je schoonzus boft maar!

    BeantwoordenVerwijderen