Pagina's

maandag 18 december 2017

Wit, wit, witte wereld

Vorige week zette de dooi in en werd alles al weer groen. Zaterdagochtend keek ik naar buiten, alles weer wit. De weersvoorspelling zit er nogal vaak naast. Net als een regenbui is een sneeuwbui nogal lokaal. Je weet maar nooit hoe de voorspelling precies uitpakt. In Nederland lees en hoor ik nogal wat gemopper over het witte winterweer. Ik hou er wel van.
We gingen een rondje door het bos om nog een kerstboompje te scoren. Heel decadent hebben we nu twee bomen in huis. Op bovenstaande foto ons gekapte bos. De vorige eigenaren hadden geld nodig en hebben de 10 hectare bos bij het huis aardig leeg laten halen voor de inkomsten. Als je goed kijkt zie je zoon R.die een gat aan het hakken is in het ijs van de poel. Heel lang bleven we niet in het bos, het is best fris bij min 17 buiten. 
Met dit soort weer ben ik heel blij dat ik in het dorp woon. Het liefst wilden we afgelegen in het natuurgebied, Glaskogen, wonen. Uiteindelijk zag ik dat toch niet zitten, alleen zonder de man doordeweeks. Uit ervaring, in Nederland woonden we 8 km van het dorp, weet ik hoe veel je in de auto zit als je ver van school, vriendjes en de sportclubs woont. 

Nu kunnen we met de slee naar school, naar de gymzaal en boodschappen doen bij de ieniemienie supermarkt. Dat is nog fijner dan ik had gedacht. De kinderen mopperen nog wel eens dat ze niet meer met de auto worden gebracht. Ach, arme kinders, wat hebben ze het toch slecht ;-)

4 opmerkingen:

  1. Wat wonen jullie toch mooi! Ik hou wel van een witte wereld in de winter, ben dan ook wel een beetje teleurgesteld dat het hier zo van korte duur was.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig hier is de sneeuw weer bijna verdewenen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jullie wonen echt prachtig zeg, en idd een beetje in het dorp lijkt me ook best fijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Min 17. Klinkt heerlijk. Komen wij aan met onze 8 graden. Nee, maar 't is echt winter hoor ;-p

    BeantwoordenVerwijderen