Pagina's

dinsdag 16 oktober 2018

Gewoon ´zijn`


Aaaaa, maandagochtend, wat is het lekker stil in het bos. Stil is misschien niet het juiste woord. De wind is er, die met de bladeren en bomen speelt. Een groep musjes zit elkaar kwetterend achterna, een beekje stroomt verderop. Mijn sloffende voeten op de grindweg, in die veel te grote laarzen. Zo nu en dan wat regendruppels die neerkomen op mijn jas.  Nee, stil is het niet en toch voelt het zo. Het voelt als,hier en nu. Niet meer en niet minder.


Elke ochtend loop ik dat zelfde rondje dat toch nooit hetzelfde is.  Ooit vond ik het nodig om altijd muziek te horen of anders geblabla van een podcast of luisterboek. Waarom weet ik eigenlijk niet.  Best vermoeiend, al beweren hele volkstammen dat het rustgevend is. Doe mij maar zo nu en dan even helemaal niets, die leegte van het hier en nu. Geen gezever over wat is geweest of wat ik al niet moet met wat gaat komen. Dat komt straks wel weer. Mag ik nu, alsjeblieft, even gewoon zijn en genieten van wat er is.






(Maar laten we eerlijk zijn, zo nu en dan schalt er ook wel eens het geluid van een grasmaaier, kettingzaag of bladblazer door het bos.  Vooral in het voorjaar en de zomer als de vakantiehuisjes bewoners er zijn. Heerlijk rustig is het nu in de herfst)


11 opmerkingen:

  1. Ik herken dat zo, ook elke ochtend hetzelfde rondje, zelfde bomen, weiland, ponies,vogels etc etc en toch verveeld het niet, elke dag is het weer genieten. Zweden is gewoon mooi ^_^

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, heerlijk!
    Al kan ik niet zó rustig een ochtendrondje doen, als één van d eersten op de fiets naar school en in de middag even een momentje in de tuin hebben redelijk hetzelfde verhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die Zweedse stilte... Die is zo fijn. Na een periode van paniekaanvallen kwam ik een paar jaar geleden compleet tot rust in de stilte en Zweedse schone lucht.

    Hier ook bijna elke dag een rondje. Eigenlijk altijd zelfde rondje. Vind het mooi om de veranderingen in de natuur te volgen. En inderdaad, elke dag is het weer anders!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Paniekaanvallen zijn wel heel heftig. Fijn dat je de rust/stilte weer terug vond.

      Verwijderen
  4. Klinkt heerlijk zo'n rondje stilte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik hou ook van de stilte op zondagmorgen in alle vroegte met de hond op pad heerlijk geen kip op de weg en zo stil;

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat klinkt dat fijn zeg! En mooi dat je elke dag hetzelfde rondje loopt, en dat het dan toch nooit hetzelfde is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heb jij dat ook met je looprondje of fietstocht naar de markt?

      Verwijderen
  7. Heerlijk stil is de natuur ja! Wij wonen naast het Drents Friese Wold en ik loop ook bijna elke dag dezelfde route met hond en kids (1,5 jr en bijna 3jr).
    het verveelt nooit, zeker niet als je kinderen mee hebt ;)
    En hoewel het met kinderen om je heen niet echt stil is, kan ik enorm genieten van de rust in het bos.
    Even resetten van de gezinsdrukte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk lijkt dat mij. Even geen onnodige herrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoe gaat het nou in Zweden? Je bent toch niet gestopt ofzo??

    BeantwoordenVerwijderen