Pagina's

maandag 12 augustus 2013

Moestuinmaandagje

Wat een feest om thuis te komen na de vakantie. De jongens rende als eerste naar de groentetuin.Groen, erg groen. Aan de lopende band wordt er nu geoogst. Aardappels, snijbiet, capucijners, gourgette, tuinbonen, komkommers, tomaten (niet veel, maar ach), misvormde mini wortels, reuze koolrabi en vooral heel veel kruiden.
 De aardappels oogsten leek volgens de jongens op schatzoeken. 
Ook de andijvie fabriek gaat gewoon door. We zijn er gek op!


Nog even wat plaatjes voor de sier.



 Buurmeisje helpt mee met boontjes plukken. 
Ik zie, ik zie wat jij niet ziet en de kleur is gr....


 En hap... zo in de mond. Het lijkt ook wel of de kleine dame opeens overal bij kan.

Onze vakantie naar Schotland was super, maar thuis zijn is ook weer fijn.

Heb jij ook een tuin, balkon, vensterbank met groen en wil je dit met ons delen? Laat een opmerking achter en ik plaats een link in onderstaande lijst.


Moestuinmaandag, 12 augustus 2013
( in willekeurige volgorde)







22 opmerkingen:

  1. aaahhhh: je bent weer terug. En meteen zoveel lekkers uit eigen tuin!! Super!!

    Ik doe ook weer mee deze week. Back to normal vandaag met de scholen die hier weer begonnen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dan, dat is nog eens een oogst! Geweldig, en leuk dat de kinderen meehelpen want jong geleerd...je weet wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is fijn thuiskomen! Ziet er allemaal heerlijk uit. Leuk dat jouw kinderen ook meteen de tuin in gingen. Wat is jullie meid gegroeid:O. Ook de haren! Binnenkort eens een dreumesblogje doen ;)?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een heerlijke dingen. moest wel lachen om de worteltjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik wil ook wel op de lijst....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vergeet ik helemaal te reageren... ( tis nog vroeg) je groenten zien er prachtig uit! Wat heerlijk he, zo'n oogst!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig die tuinplaatjes, daar krijg ik niet gauw genoeg van.
    Heerlijk zo weer thuis te komen, wel gelijk de handen weer uit de mouwen!
    Jullie jongens gaan ook weer naar school zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, wat leuk he als je thuiskomt en je tuin is gewoon zonder jou verder gegroeid :)
    Leuke foto van de jongens ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, wat een explosieve oogst! Fijn hoor, al die verse groentjes als je van vakantie terugbent!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw, wat mooi!! Op ons balkon gaat de oogst ook ok, al zijn twee paksois helemaal weggevreten door (vliegen?)larven. Sowieso best veel last van ongedierte... enig idee wat ik daaraan kan doen?
    Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O heerlijk ja, die thuiskomst en dan al die rijkdom! Onze worteltjes zijn ook zo klein gebleven (maar ik had niet goed gedund, daar kan het ook aan liggen). En ook wij hadden niet veel tomaten, maar ze zijn wel HEERLIJK!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ps: ik wil ook wel meedoen met moestuinmaandag.... vooral mijn pompoenen schreeuwen erom om op de foto te worden gezet ;o))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gaat hard momenteel met de tuin... Zo denk e dat je klaar bent met plukken en de volgende dag moet je al weer :)
    Ik doe ook graag weer mee met de moestuinmaandag.

    http://inenomdekas.wordpress.com/2013/08/12/moestuin-maandag-15

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow, dat gaat goed, wat een oogst! Bij mij gaat het wat minder, maar het blijft leuk: http://geertrude.blogspot.nl/2013/08/in-mijn-moestuin_9025.html

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nou, dat gaat goed met je moestuin! Eet smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een oogst, fijn! Mooie foto's ook, o.a. van die kool. Zo puur, en zo mooi :-)
    Ik ga je blog volgen!
    Groetjes, Marike

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een oogst super! Zal volgende week ook gauw weer meedoen aan de moestuin maandag

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh zalig, dat is leuk thuiskomen!!! ;-)
    Schitterende oogst hoor, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooooh, wat een prachige foto's en wat een oogst! Ziet er allemaal geweldig, leuk, mooi en gezellig uit! Ook wij doen vandaag weer mee met moestuinmaandag, beetje laat, maar we zijn er bij...

    BeantwoordenVerwijderen