Pagina's

woensdag 19 februari 2014

Help mijn tuin verzuipt!

Ik wil, ik wil, ik wil........ Ik wil weer aan het werk in mijn tuin. Al een paar keer ging ik met goede moed aan de slag. Helaas eindigde het elke keer in een klei/modder/laars-blijf-niet-vast-zitten-in-de-prut gevecht. De boeren in de buurt praten ook niet anders, wat is het land nat, volgezogen, verzadigd. Eerst was er nog goede hoop op vrieskou. Helpt altijd om je landje droog te krijgen. Ik wacht nog steeds.......
Gelukkig heb ik vrienden die weten hoe ze me blij kunnen maken en kreeg ik als verjaarscadeau een lading houtsnippers. Nu kunnen we in ieder geval weer de was op hangen zonder al te veel bagger te verplaatsen.
Zien jullie mij al helemaal heppiedepeppie staan met mijn wasje iedere ochtend? (ook met dank aan mijn werkmannen en vrouwtje)

8 opmerkingen:

  1. Ik loop heel voorzichtig met kaplaarzen aan de was op te hangen. Anders trap ik de graspollen uit de natte grond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goede helpers!!!! Hopelijk droogt het daar snel op, succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, heb je heel hard aan het werkvrouwtje getrokken? Wat is ze groot geworden! En blergh, hier ook veel nattigheid. Voor het tuinhuisje staat een plas die gewoon nooit meer weggaat ben ik bang. Maar het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook volop modder. Ik ben maar wat boompjes aan het snoeien, verder kom ik buiten niet!
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben gras onder onze waslijn..of nou ja gras..een mollen speelveld.
    Leuk blog heb je, ik kom via via en heb je bewaard onder mijn favorieten, omdat ik in je kerst blog twee filmpjes zag staan waar ik ook fan van ben en de dvd's ook in huis heb.dat wekt nieuwsgierigheid..en nu ben je daar weer met een berichtje. Leuk!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hollandse KLEI.., tsja, klei wil kleien als het nat is. Wat vervelend!! Dan maar om zon bidden als de vrieskou niet meer wil komen. Hier leef ik op zand, dat is toch niet zo modderig als bij jouw, maar dan weer een stuk minder vruchtbaar.
    Ik wens je geduld! Het wordt vast een keer droog.
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad klei hoort te kleien. Maarten 't Hart schreef ooit dat je van klei en zand een even zere rug krijgt. De klei vanwege het zware spitten en het zand vanwege de bemesting. allemaal zo z'n voors en tegens.

    BeantwoordenVerwijderen