Pagina's

donderdag 22 mei 2014

Kruiden


Citroenmelisse, tijm, rozemarijn, pepermunt en oregano hangen te drogen. De lavas (maggiplant) ligt bovenop het houtfornuis. Kunnen de potjes met gedroogde kruiden straks weer aangevuld worden. Er staat natuurlijk vers genoeg in de tuin, maar zeg nou zelf.. wie heeft er zin om in de regen kruiden te gaan plukken voor het avondeten? Soms is het wel lekker om te ontsnappen aan jengelende kinderen rond etenstijd. Snel duik ik dan met een schaar in de tuin en hoor ik op de achtergrond het gejengel doorgaan. Prima, maar nu even zonder mij. Maar als het regent, neeeeeeee  en toegeven soms is het verstandiger om het gespuis van dichtbij in de gaten te blijven houden. Lang leve de gedroogde kruiden binnen handbereik.

9 opmerkingen:

  1. Ik krijg zelf ook zo'n fijn en rijk gevoel van zelf gedroogde kruiden enzo ;-)
    maar je hebt al een prachtige oogst zie ik wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oooooooo ja! en gedroogd zijn ze veel sterker, nog een voordeel. Heb je er minder van nodig. Maaaarrrrr.... vers zijn ze ook niet te versmaden.

    Mooie foto!

    Greetje (yes, back in blog-business ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En het ruikt zo lekker in huis al die drogende kruiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toen we hier net woonden, heb ik dit ook gedaan. En de daarop volgende jaren ben ik het stomgenoeg gewoon vergeten. Thanks voor de herinnering :-)
    p.s. Ik heb alweer een Moestuin Maandag bericht geplaatst

    BeantwoordenVerwijderen