Pagina's

woensdag 10 december 2014

Opvrolijken

Als je 8 km van school woont met 3 kinderen is een auto wel handig. Heel handig, maar dan moet hij het wel DOEN! Ik krijg het rare kosmische gevoel dat auto's en ik niet matchen. Heel onhandig als je buiteaf woont en het winterweer  voornamelijk bestaat uit water dat met bakken uit de hemel valt. Goed, de auto staat bij de garage en ik hoorde de monteur al sputteren over iets van de waarde van de auto en de moeite waard. Ben benieuwd waar hij mee komt. Gelukkig staat er een glanzende leenauto op de oprit. Zo eentje met beige bekleding, beige mat (!?) en mahoniehouten stuur. Durfde bijna niet in te stappen.

Om een beetje op te vrolijken nu een paar plaatjes van houtkachels.
De lieve sint bracht wat ouderwetse leesboekjes en een kalender voor 2015. Wat zag mijn houtkachel oog daar in ' Flipjes avonturen'


en in 'Kijk Madieke, het sneeuwt' van Astrid Lindgren, staat een prachtig typisch Zweeds fornuis
 en tot slot op de nieuwe kalender staat onze eigen kachel, met ecofannetje!!!!!!
 
Zo nu voel ik me al weer wat beter. 
We kunnen natuurlijk ook in het dorp gaan wonen............
Hebben we geen auto meer nodig. Of toch wel?
Ga er nog even over nadenken.

8 opmerkingen:

  1. Als je dan maar wel gaat zitten nadenken bij je houtkachel. Dat boekje van Madieke is leuk, ik leende het toevallig vorige week in de bieb. Geniet van je kacheltje en ik hoop dat de auto toch te maken is, want jullie wonen nu wel heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie plaatjes! Ik ben ook niet zo'n fan van de auto, maar op zo'n regendag als vandaag maak ik er graag gebruik van... En buitenwonen heeft ook z'n mooie kanten, maar daar weet je alles van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daat laatste meen je toch zeker écht niet hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Kijk, daar doen we het voor. De bus is dood verklaard en ik zit nu zonder auto in hollands weer. Heb nog wat meer plaatjes van houtkachels nodig denk ik.

      Verwijderen
  5. Misschien kan je een leuk appartementje vinden boven een winkelcentrum. Lekker makkelijk :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik hoop dat je ondertussen een oplossing gevonden hebt voor je auto..... misschien één troost; wij wonen 15 km van school af en hebben één auto die het dan meestal wel doet, maar als we beiden een andere kant op moeten, moet één van ons fietsen.... en ik ben bang dat ik en dochter dat steeds vaker worden. pffff, is gezond denk ik dan maar en ik hoef zeker niet naar een sportschool

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat en prachtig fornuis is dat toch! Alles goed bij jullie? liefs van Clarien

    BeantwoordenVerwijderen