Pagina's

donderdag 22 oktober 2015

Werkplek

Donderdagochtend. De jongens zijn al voor 8 uur de deur uit. Om negen uur is de wc geboend, was opgeruimd, kamer geveegd, matjes uitgeklopt, afwas gedaan, kamers gelucht, houtkachel aangemaakt, er is zelfs al een treinbaan gebouwd. Tijd voor een kopje thee, muntthee blieft Lief. 
Ook is het tijd dat de ontbijttafel omgetoverd wordt tot werkplek. Mailtjes versturen, stukkie schrijven, plannen maken en ondertussen een spelletje Kolonisten volgens de regels van Lief (die nog in pyjama zit). Deze werkhouding houden we maar een halfuur vol hoor, dan is het echt tijd om naar buiten te gaan. Het bos in.

 
Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen, maar sinds we in Zweden zijn is mijn bloed weer gaan stromen. Voordat ik huisvrouw werd, verdiende ik de kost met activiteiten en verhalen bedenken voor kinderen. In de afgelopen jaren probeerde ik verschillende keren weer de draad op te pakken. Helaas, er was telkens een vonkje, maar het vuur bleef uit.  Nu, hier in het bos en aan het meer, is  mijn bloed weer is gaan stromen. Er brandt in mij een alsmaar groter wordend vuur. Mijn verhalen met spelletjes moeten er uit! Beetje roestig allemaal nog, maar het begin is er. Gewoon aan de keukentafel, daar waar ik thuis hoor.

7 opmerkingen:

  1. Helena wat leuk! Wat een lieve illustratie. We zullen nog veel van je horen als schrijfster denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! Ik herken het gevoel. Ik denk dat de ruimte en rust hier weer uitnodigt om terug te gaan naar je wortels en dus ook je verlangens, wensen. Het geeft positieve vibes om te zijn en te doen. Althans zo ervaar ik het. :-) Enjoy the forest, wij gaan straks ook wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he? Wat fijn dat het gewoon weer wil. Het is echt verslavend.
    Behalve als je 8,5 maand zwanger bent. Dan is de bank net wat fijner. Gelukkig hebben we ramen.
    Je woont daar prachtig zo te zien. Bos verveelt echt nooit. Net als het water.... <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooohhh, leuk!!!!! geweldig, Helena, van dat stromende bloed! Dan zit je daar op je goede plek, da's duidelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zit duidelijk op je plek, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen