Pagina's

dinsdag 3 november 2015

Beetje raar

Zaterdagochtend kwam er een vrachtwagen voorbij met een grote laadbak vol met paaltjes. Om de paar honderd meter drukte de wagen met zijn robotarm een sneeuwpaal in de grond aan de zijkant van de weg. Sneeuwpaal! Tijd voor mijn winterbanden. Alle auto's van de gemeente hoor je op spikes (banden met spijkertjes) voorbij komen. Moet er nog even aan wennen, aan het idee dat hier straks een bult sneeuw valt of dat het glad is. Raar idee.
Waar ik ook nog steeds aan moet wennen is het allemansrecht, je mag overal lopen en er zijn veel openbare weggetjes die dwars over iemands erf gaan. Mijn favoriete rondje, niet alleen die van mij maar van bijna de hele buurt, gaat dwars over een erf .Tussen de schuren door en dan langs het huis (het witte huis links op de foto). Je kunt bij wijze van spreken de theekopjes op tafel zien staan. Het huis is alleen in de zomer bewoond, zoals veel huizen hier,maar toch.... beetje raar.
Ook een beetje raar zijn al die huisjes en boerderijtjes die gewoon leeg staan. Vaak op de meest fantastische plekken. Ze staan er gewoon weg te rotten. Als je vervolgens probeert uit te zoeken of het te koop is, blijkt vaak dat de eigenaar niet wil verkopen. Raar. 


En zo eindigen tal van gebouwen als een soort tijdsmonument, die op de foto worden gezet door een rare Hollandse die als keuterboerin in het bos wil wonen. (wel met een elektriciteits aansluiting  graag  ;-) )

7 opmerkingen:

  1. Rare Hollandse? Ik geef je alle gelijk! (en hoop je snel achterna te komen..) ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat snap ik ook niet. Dat laten verkrotten gewoon. Zelfde met auto's, traktors, schoolbussen, landbouwwerktuigen en bootjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier gebruiken ze ook gewoon lange takken die ze in de grond steken haha!
    Wij hebben de spikes er al onder zitten dus ben benieuwd. De kinderen willen heel graag sneeuw, van mij heeft het geen haast.
    Wij hebben overigens een koophuis op het oog, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahahaha, rare Hollandse!
    Leuk om de gebruiken te lezen- ik kan me voorstellen dat je met sommige dingen even op je hoofd krabt! ;-)
    Prikken die elandvliegen ook mensen trouwens? Of zoemen ze meer irritant om je hoofd? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, hij prikt en dan krijg je een vreselijk jeukende bult die wel drie weken blijft jeuken. Verder ongevaarlijk voor de mens, maar heel irritant.

      Verwijderen
  5. Wat zonde van die huisjes/boerderijtjes. Als je zo die sneeuwpalen ziet, denk ik toch dat er een aardig pak kan gaan vallen!

    BeantwoordenVerwijderen