Pagina's

woensdag 2 december 2015

Groen, einde van de maand en familie

Het gras is al weer een week groen en niet langer wit. Op de dag dat mijn moeder en zusje uit Nederland overkwamen was de witte wereld verdwenen. Jammer, jammer, maar daarom niet minder leuk.  Ze logeerden in onderstaand huisje in het bos. Zal er binnenkort nog meer over schrijven, als reclame voor mijn buurtjes die het huisje verhuren. 

We hebben aardig wat door de bossen gewandeld, ons wezenloos gestaard over meren, veel gegeten en gedronken, gezellig samen films gekeken en de kinderen gingen zelfs nog uit logeren in het huisje in het bos bij oma. De verjaardagen van de jongens werden ook gevierd, 12 en 9 jaar. Tjonge wat word ik zelf al oud dan eigenlijk.

Een aantal mensen krijgen nog mail van me. Aan het einde van mijn maandelijkse databundel hou ik nog een stukje maand over ;-) Gelukkig is het al weer december en de bites staan weer geduldig te wachten op mijn telefoonnummer. Zal voorlopig nog wel zeuren blijven.  

De man zette ik maandag op de trein naar Oslo en de rest van de familie gisteren. Het was heel gezellig, maar nu is het weer tijd voor de dagelijkse gang van zaken. Poetsen, wassen, opruimen, je herkent het misschien wel. Tijdens de wandelingen door het bos hebben we ook nog een aantal perfecte kerstbomen gespot. Vandaag of morgen maar met een zaag op pad om die felbegeerde boom naar huis te kunnen slepen. De Sint slaan we dit jaar over. De Zweden zijn echt een kei in kerst vieren. De kerstgekte is echt serieus losgebarsten afgelopen weekend. Er is alleen nog maar kerstmuziek op beide radiozenders die ik kan ontvangen en het lijkt hier wel Las Vegas met al die buiten kerstverlichting. Nooit gedacht dat ik dit  ooit zou zeggen, maar wat gezellig is het. Als ik uit het raam kijk zie ik ver weg op de berg een kerstster. Bijna magisch is het. Nu de sneeuw nog terug.

4 opmerkingen:

  1. Hahaha hier ook al zo ongeduldig voor die sneeuw! En ook een kerstboom uit het bos geplukt :-P Heerlijk stout want het mag eigenlijk niet. Maar who cares :P
    Ik ga nog even duimen voor sneeuw! Succes daar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb al toestemming van degene van wie het stuk bos is. Ik weet niet hoe de gemiddelde Zweed dat doet. Ze hebben misschien allemaal zelf een stuk bos?

      Verwijderen
  2. Hoi Helena, ik lees met veel plezier jouw 'avonturen'!
    Mag ik je iets vragen? (Omdat je toch reclame zou maken voor het huisje in het bos) Kan ik misschien de contactgegevens krijgen van de mensen die dat huisje verhuren? Mijn vriendin wil met haar gezin naar Zweden toe volgende zomer en zoekt nog logies.
    Alvast bedankt voor de moeite. Mijn mail: sigrid.swinnen@telenet.be
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk huisje Helena (kunnen wij ook weleens huren hahha) Jammer dat het niet meer wit is, wat zijn de voorspellingen?

    BeantwoordenVerwijderen