Pagina's

vrijdag 11 november 2016

Sneeuw, sneeuw, sneeuw en filmavond.




Het is nog steeds wit en dat is leueueueuk. Sneeuwpret heet dat. Behalve op woensdag, toen zat de man ingesneeuwd ergens bij Stockholm. Dat hoort er dan ook bij. Net zoals je auto uitgraven en opwarmen voordat je weg moet. Reken daar maar een extra kwartier voor en effe snel ergens naartoe kun je wel vergeten. 

Zijn net alle paden en wegen schoon, komt in de verte de volgende lading al weer aan. Volgens de jongens kwam er fantastische sneeuw uit deze bui. Goede plak sneeuw voor sneeuwballen en een fort. Vooral zoonlief 2 is in de avond bekaf van het spelen in de sneeuw. Hij heeft alvast voor morgen een pyjama dag ingelast. Zal mij benieuwen hoe lang hij dat gaat volhouden.

Vanavond gaan we al met de luiigheid beginnen. Vrijdagavond is filmavond. Doordeweeks probeer ik schermtijd te beperken. Hou het echt in de gaten en laat de mannen ongeveer een uur hun eigen gang gaan met tablet of playstation.Het is dan extra leuk om een filmavond te hebben. Van tevoren bedenken we wat we gaan kijken. Het liefst een klassieker zoals, E.T. of Free Willy. Afhankelijk van wat we vinden op Netflix of youtube. Het valt niet altijd mee om iedereen het naar de zin te maken. Dat geeft niet, maar de regel is, samen kijken. Voor je het weet zit iedereen met een eigen scherm voor zijn neus. Regelmatig is er aan het begin van de film gemopper, vind ik niet leuk, saai. (Verwende blagen, denk ik dan, maar zeg het toch maar niet) Toch gebeurt het negen van de tien keer, dat de film leuk is achteraf. Super gezellig, zeker met wat lekkers te eten erbij. Een feestelijk begin van het weekend.

Iemand nog suggesties voor een leuke familie film?

10 opmerkingen:

  1. Leuk is dat, met de familie een filmavondje. Hier kijken we tegenwoordig met de oudste twee naar Expeditie Robinson en The Voice of Holland. Chips erbij natuurlijk. Gezellig.

    Echte familiefilms trek ik meestal niet. In de bios is een nieuwe kinderfilm nog wel ok, maar thuis haak ik vaak af. Ga ik staan wassen of strijken of puzzelen ofzo. Ook niet gezellig :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The Goonies vond ik altijd geweldig. En The Never Ending Story is ook erg leuk. Mijn dochter draait nu de GVR helemaal grijs.
    Niks zo leuk om samen een mooie film te kijken. Fijne avond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Willow, een sprookje. Beetje spannend maar ook betoverend.
    The princess bride, een klassieker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nightmare before Christmas. Charlie & the Chocolate Factory van Tim Burton. Alles van Tim Burton. Big Fish.
    Babe <3 GVR. Mathilda. Hunt for the Wilderpeople. Shrek. Harry Potter. Labyrinth. La vita a bella, voor de oudste misschien.

    Heerlijke traditie, filmavond. Had dat pasgeleden ook geintroduceerd maar het was wat lastig met Fietje die wel wilde kijken en opblijven maar moest slapen enzo. We moesten maar weer eens een poging wagen. Misschien voor het eten al beginnen ofzo.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jaaah, hier ook vrijdagavond filmavond. Niet alles is een succes, en soms haakt er een kind af, vanwege saai, maar meestal halen we toch met z'n allen het eind. Ik had nooit verwacht dat ik de Marvel films ooit leuk zou vinden, maar laatst Police academy, aaaarch. Nu zijn ze bij ons wel wat ouder he! Maar ook die vinden tekenfilms nog leuk, dus het genre is erg divers bij ons.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk idee een filmavond . Iets om te onthouden als onze dochter hier is in de decembermaand.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee, de tendens is inderdaad steeds meer dat iedereen achter zijn eigen schermpje zit. Om dezelfde reden vind ik het fijn om regelmatig samen naar de bioscoop te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk zeg, die sneeuw!
    Wat leuk, een film-avond.. 't Wordt ook weer langzaamaan tijd voor Home Alone ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Minoes is trouwens leuk om met de hele familie naar te kijken. Despicable me I en II. En alles van Pixar, natuurlijk. Er is ook een hele gave fantasyfilm die 'The Dark Crystal' heet, als je daar nog aan kunt komen.
    En verder de suggesties die al gedaan zijn: Babe, Willow, Shrek en - als ze al wat ouder zijn - alles van Tim Burton. Edward Scissorhands bijvoorbeeld, is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fern Gully, The Croods, Platvoet, Sien van Sellingen, Brave enz enz zoveel leuke en mooie films. Ik ben vooral gek op tekenfilms.

    BeantwoordenVerwijderen